Loome koos midagi maagilist!

Tiit Pääsukese elu ja tööd kajastav retrospektiivne näitus ja raamat.

2020

TEGIME Bränding
Tüpograafia
Trükise disain

AUHINNAD KULDMUNA
Hõbe - Raamatu disain, 2021
25 Eesti kauneimat raamatut, 2020

Tartu Kunstimuuseumis avati 2020. aasta sügisel Eesti ühe parima koloristi Tiit Pääsukese (s 1941) mahukas ning värviküllane 1960ndatest tänaseni loodud tööde ülevaatenäitus „Nostalgiata“.

Eriliseks teeb väljapaneku asukoht. Kui Tiit Pääsuke alustas 1957. aastal teekonda Tartu Kunstikooli õpilasena, asus 18. sajandi lõpus ehitatud klassitsistlikus härrastemajas muusika- ja kunstikooli poiste ühiselamu, mis nüüd on kunstimuuseumi hoone. Sellele eluperioodile pööratakse näitusel ka eraldi tähelepanu: külastaja saab aimu tollasest miljööst ja väljas on valik õpinguaegseid teoseid, mis näitustele jõuavad harva.

Näitusega kaasnes mahukas eesti- ja ingliskeelne trükis, millest võib leida mitmekülgse valiku tekste, hulgaliselt fotosid ning laia valiku Pääsukese teoste reproduktsioone. Nii ekspositsiooni kui ka raamatu disaini juures tegime tihedat koostööd Tiit Pääsukese ja näituse kuraatori Joanna Hoffmanniga. Disaini juures lähtusime ka näituse pealkirjast „Nostalgiata“, mis peidab endas kunstniku eneseirooniat, sest raske on kujutada ette midagi nostalgilisemat kui retrospektiivnäitus noorpõlvekodus.

Ühine soov oli luua väärikas ja neutraalne – seega tööde olemust mitte varjutav, vaid minimalistliku disainiga esiletoov – kataloog ja näitus. Samas tuua välja võrdlemisi pikka aega tegutsenud kunstniku kaunis ja mitmekülgne looming nii neile, kes teda juba ammu austanud, kui ka esmakordselt Pääsukese loomingu avastajale.

Kergendamaks 347 lk raamatu kaante vahel orienteerumist ning eristamaks sisu ja keeli, on trükises kasutatud erinevates toonides pabereid.

Näitus jääb Tartu Kunstimuuseumis avatuks kuni 25.04.2021 ja raamatut saab soetada muuseumi poest või hästi varustatud raamatupoodidest, muuseas Rahva Raamatu e-poest.

Disain põhineb näituse ”Nostalgiata” pealkirjal, mis tähistab väga nostalgilise näituse eneseirooniat.

Meie ühine soov oli luua kataloog, mis oleks väärikas, neutraalne ja ei varjutaks tööde iseloomu.

Kasutasime erinevat tooni pabereid, et erinevat sisu ja keeli täis 347 lehekülje vahel oleks lihtsam orienteeruda.

OTHER
OTHER
OTHER
OTHER
PROJECTS
PROJECTS
PROJECTS
PROJECTS

Veebitööriista visuaalne identiteet rahvusvaheliste kampaanialehtede loomiseks.

Kujundus näituse kataloogile

Kaubamaja ajakirja kaasajastamine

Näitus Ajaloomuuseumi Suurgildi hoones

Külastajasõbralik mitmetasandiline viidasüsteem

Ajatu tervikkontseptsioon sisustussalongile

Visuaalne identiteet Tallinna Juveelitehase loomingu näitusele.

Igat värvi ja kujuga tegelasi kõnetav hooajaline disain linnafestivalile.

Värske minimalistlik identiteet kvaliteetsete ja innovatiivsete päikesekatuste loojale.

Veebidisain Eesti ühele suurimale metsanduskontsernile.

Värske visuaal armastatud laste ja noorte kirjandusfestivalile.

Ringmajandusest inspireeritud hooajaline disain.

Eesti loetuima elustiiliportaali värskendus.

Hooajaline identiteet Tallinnas aset leidnud Euroopa Disainifestivalile

Populaarteaduslik raamat loovusest, mõttevälgatustest, nutineedusest ja põnevatest inimaju saladustest.

Eesti suurima ja kiiremini areneva targa linnaku rebränd.

Visuaalne konseptsioon ja illustratsioonid heaolu, vaimse tervise ja tasakaalu näitusele.

Kiiksuga identiteet Puänt raamatupoele ja kirjastusele.

Visuaalne identiteet tulevikku vaatavale Future Forum konverentsile.

Uus visuaalne tööriistakast Eesti noorsootöötajatele.

Visuaalne identiteet tuleviku maitsete maaletoojale.

Värske ja mänguline identiteet lastekirjanduse entusiastidele.

Kaasaegse Tallinna vanalinna restorani bränding.

Kujundus ja kommunikatsioon Eesti muusikalegendile pühendatud näitusele.

Taimede ilu visuaalse identiteedi keskmes.

Uus välimus legendaarsele võidusõidutoodete tootjale.

Ajaloonäitus, mis kujutab Eesti hariduse lugu läbi sajandite.

Sisekujunduse inspiratsiooni andva kataloogi disain ja kunstiline juhtimine.

Eesti suurima disainituru hooajaline bränding.

Kitarrimuusika armastajate festivali visuaalse identiteedi kannapööre.

Näitus ja raamat, mis tähistavad 100 aastat kunstiharidust Tartus.

Rahvusvahelise ekstreemspordivõistluse hooajaline disain.

Näitus ja raamat, mis annavad läbi moe ja rõivastuse elamusliku sissevaate linnanaise ellu.

Eesti vanima võitluskunstide varustuse poe rebränd.

Modernne bränding mootorspordi ajalugu eksponeerivale muuseumile.

Rahvusvahelise ekstreemspordivõistluse hooajaline disain.

Meeleolukas visuaalne identiteet Kultuuriministeerimu teema-aastale.

Veeremisest inspireeritud bränding velofestivalile.

Eesti esimese vegan ja jätkusuutliku e-poe bränd ja veebileht.

Põhja-Euroopa suurima filmifestivali 20nda juubeli disain.

Õudne ja paljastav kamapaania žanrifilimifestivalile.

Kakskeelse kultuuriajakirja disain ja küljendus.

Eesti ühe vanema ja suurema professionaalse draamateatri rebränd.

Eesti vanima ja suurima animafilmide festivali unenägudest inspireeritud hooajaline disain.