Loome koos midagi maagilist!
Armastame käega katsutavaid lahendusi!
Raamat ei pea olema kõva ja raske, nagu need read vanaema riiulil. Tänane võimaluste palett on märksa põnevam ja mitmekesisem. Üks hea raamat võib olla disainitud näiteks nii, et seda oleks meeldiv ja mõnus õhtul kaissu võtta, et see hingaks ja valmistaks lugejale rõõmu.
Igal juhul, kas nii- või naamoodi täidame soovid kataloogist juturaamatuni ning disainist illustratsioonini. Ja seda kuni kõige väiksema detailini.
Ideest võid meile rääkida niipea kui oled selleks ise valmis. Ei oleks esimene kord, kui varajane protsessi kaasamine projektile lisaväärtust toob.
Alati on hea, kui meil on olemas kogu materjal, mida kujundada/küljendada. Suuremate projektide puhul ei ole see muidugi alati võimalik. Selleks, et saaksime arvestada võimalikult paljude teksti iseärasustega, on hea, kui saadad meile vähemalt esimesed paar peatükki. Selle põhjal saame teha maketi, mis on ka ülejäänud sisu kujundamise aluseks.
Selleks, et meie koostöö oleks võimalikult sujuv ja kiire, peaksid materjalid, enne meile saatmist, olema võimalikult lõplikult viimistletud. Kõik hilisemad suuremad parandused tähendavad juba lisatunde, mida tihtilugu pole vähe. Soovitame tungivalt kasutada toimetajat ja korrektorit, et parandada kirjavead enne käsikirja disainimiseks üleandmist.
Trükkimiseks mõeldud disainimisel on ülioluline, et pildid ja graafika oleksid kvaliteetsed. DPI: trükiks sobivate mõõtmete korral on kujutis ideaaljuhul 300 dpi, kuid kõige madalamal 200 dpi.
ehk millistest sammudest koosneb projekt
Mis on loovus ja kuidas on see seotud logelemisega? Kust tulevad uued ideed ja kuidas nende saabumist soodustada? Mida teevad nutiseadmed loovusega? Nende keerukate küsimuste avamiseks oli vaja selget, insipeerivat ja laiemat üldsust kõnetavat illustratsiooni keelt.
Protsess algas eraldi peatükkide läbitöötamisega, mille käigus süvenesime mõistatuslikkuse otsingute, psühhedeelikumide, skisofreenia ja inimmõistusega manipuleerimise teemadesse. Tulemuseks on kahe spot värviga lahendatud illustratsioonikeel, mis jätab vaatajale ruumi oma tõlgendusteks.
Küljenduses ja fondi ning paberi valiku juures oli esikohal selgus, loetavus ja soe üldmulje.
Näitusega kaasnes mahukas eesti- ja ingliskeelne trükis, millest võib leida mitmekülgse valiku tekste, hulgaliselt fotosid ning laia valiku Pääsukese teoste reproduktsioone. Nii ekspositsiooni kui ka raamatu disaini juures tegime tihedat koostööd Tiit Pääsukese ja näituse kuraatori Joanna Hoffmanniga. Disaini juures lähtusime ka näituse pealkirjast „Nostalgiata“, mis peidab endas kunstniku eneseirooniat, sest raske on kujutada ette midagi nostalgilisemat kui retrospektiivnäitus noorpõlvekodus.
Ühine soov oli luua väärikas ja neutraalne – seega tööde olemust mitte varjutav, vaid minimalistliku disainiga esiletoov – kataloog ja näitus. Kergendamaks 347 lk raamatu kaante vahel orienteerumist ning eristamaks sisu ja keeli, on trükises kasutatud erinevates toonides pabereid.
Kodu on elaniku isiksuse kujundaja: see, millised värvid, vormid ja valgus on valitud, mõjutab meeleolu, loovust ja keskendumisvõimet. Selle võtsime ka peamiseks aluseks trükise disainis.
Kaasates iga salongi oma ala professionaale, juhtisime protsessi otsast lõpuni – sättisime paika nii tooted fotodel kui ka kujunduse kataloogis.
Näituse kujunduslahenduse aluseks oli tasakaalu leidmine kaasaegse lähenemise ning pallasliku isikupära hoidmise vahel, et särada saaksid just teosed, fotod ja arhiivimaterjalid.
Näituse juurde kuuluvas raamatus vihjasime elegantselt tihtipeale tagaplaanile jäänud naiskunstnike töödele ning kasutasime prindis õrnalt roosat tooni, jättes raamatu väliskujunduse pigem maskuliinseks. Raamatu küljendus baseerub rangete kujundusreeglite mängulisel kasutamisel ning piltide ja tekstide omavahelisse rütmi seadmisel.
Ajaloomuuseumi näituse „Moejoon“ eesmärk oli pakkuda elamuslikku sissevaadet linnanaise eluolusse, keskendudes tema elu tähtsündmustele Eesti Vabariigi aegse piduliku naistemoe ja rõivastuse kaudu.
Inspiratsiooni ammutasime art deco’st ja ajastupõhisest kirjatüübist, millest lõime kõikesiduva elemendi. Raamatu juures andis see võimaluse teksti- ja vahelehtede tasakaalustamiseks ning näituse puhul osutus see sidusus eriti oluliseks väikse ruumi viidasüsteemile optimaalse lahenduse leidmisel.